رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت:باید زمینه‌ای فراهم شود تا مسیر جذب سرمایه خراسانیهای مقیم سایر استانها و خارج از کشور آسان شده و حتی برای آنها مشوقهایی پیش‌بینی شود. به گزارش روز شنبه اتاق بازرگانی خراسان رضوی، غلامحسین شافعی در نشست با اعضای مجمع نمایندگان خراسان رضوی ظرفیت خراسانی هایی که ساکن در دیگر استانها یا حتی مقیم کشورهای دیگر جهان اما راغب به سرمایه گذاری در این خطه هستند را مورد تاکید قرار داد.

وی ادامه داد: بعضی از این افراد مشتاقند تا برای آبادانی شهر و استان خود، گامی بردارند پس باید این ظرفیت را مغتنم شمرد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران به چالش‌های فعلی بنگاه های تولیدی و اقتصادی کشور در بخش های مختلف اشاره و بیان کرد: شرایط فعلی اقتصادی و انباشت قوانین مخل و مانع‌ساز باعث شده تا در سالی که به نام «جهش تولید» نام‌گذاری شده است بنگاه های اقتصادی و صنعتی با مشکلات فراوانی مواجه شوند و تولیدکنندگان از آینده فعالیت های خود بیم داشته باشند.

شافعی تلاش ارکان مختلف حاکمیتی برای تحقق شعار سال و کمک به رشد تولید و سرمایه گذاری در کشورمان را خواستار شد.

اعضای مجمع نمایندگان خراسان رضوی نیز پس از استماع اظهارات شافعی پیشنهاد کردند تا با همکاری اتاق بازرگانی ایران و خراسان رضوی، زمینه مذاکره با ایرانیان و خراسانیان مقیم دیگر استان ها و یا حتی ساکن در خارج از کشور فراهم شود تا زمینه لازم برای ورود سرمایه های این افراد به این استان شکل بگیرد و تسهیلگری ها و حمایت های لازم نیز از جانب نمایندگان مجلس برای این مهم انجام پذیرد.

همچنین مقرر شد تا برای این گروه از سرمایه گذاران خراسانی داخل و خارج کشور، مجمعی با کمک اتاق تشکیل و افراد مشتاق به مشارکت نیز در آن عضو شوند.